رایتینگ آیلتس IELTS Writing۱۳۹۸-۱۰-۲۰ ۰۸:۱۴:۴۴ +۰۰:۰۰

رایتینگ آیلتس IELTS Writing

آزمون رایتینگ آیلتس

آزمون رایتینگ آیلتس آخرین مهارتی است که در روز آزمون آیلتس باید به آن پاسخ بدهید و زمان آن 60 دقیقه خواهد بود. شما باید در این یک ساعت ، دو رایتینگ تولید کنید که اصطلاحا به آن ها TASK گفته می شود.
ابتدا آزمون آکادمیک را در نظر می گیریم:
– بخش اول یا همان TASK1 شامل نگارش یک REPORT در 150 کلمه و در زمان 20 دقیقه است. به شما تصویری گرافیکی از یک MAP ، TABLE ، LINE GRAPH ، BAR CHART یا PIE CHART می دهند و شما باید در مدت زمان 20 دقیقه ، گزارشی درباره آن چه می بینید بنویسید.

– بخش دوم یا همان TASK2 شامل نگارش یک ESSAY (مقاله) است که باید در 250 کلمه و در مدت 40 دقیقه کامل شود. انواع تاپیک های رایج در این بخش که معمولا به 5 دسته تقسیم می شوند در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

نکته باحال!

برخلاف بخش های ریدینگ و لیسنینگ که حتما باید با مداد پر شوند ، در رایتینگ استفاده از مداد و خودکار ، هر دو ، آزاد است اگر چه معمولا به بچه ها توصیه می کنیم که از مداد و پاک کن برای نوشتن استفاده کنند چرا که نتیجه معمولا تمیزتر و سریع تر خواهد شود.

پس طبق آن چه در بالا ذکر شد ، مهارت رایتینگ آکادمیک به صورت اجمالی بدین گونه است:

TASK2 TASK1
AN ESSAY A REPORT
250 WORDS 150 WORDS
40 MINS 20 MINS
2/3 SCORE 1/3 SCORE

و اما رایتینگ آیلتس در آزمون جنرال نیز به شرح زیر خواهد بود:
– بخش اول یا TASK 1 شامل نگارش یک LETTER خواهد بود که به انواع مختلفی از قبیل COMPLAIN ، APOLOGY ، REQUEST ، INFORMATION و INVITATION تقسیم می شوند. شما 20 دقیقه وقت دارید تا 150 کلمه در این بخش بنویسید.

– بخش دوم یا همان TASK 2 آزمون رایتینگ جنرال ، دقیقا مانند بخش دوم رایتینگ آکادمیک است.

رایتینگ آیلتس IELTS Writing

سیستم نمره دهی در رایتینگ:

همانگونه که در جدول بالا می بینید ، بخش اول آزمون یعنی TASK1 ارزش نمره ای کمتری نسبت به بخش دوم دارد. به فرمول زیر دقت کنید :
TASK1+TASK2+TASK2 / 3 = X
مثلا اگر شما در TASK1 نمره 6.5 و در TASK2 نمره 6 گرفته اید ، محاسبه نمره شما اینگونه خواهد بود:
6.5 + 6 + 6 / 3 = 6.1
که چون اعشار آن گرد رو به پایین می شود ، نمره نهایی رایتینگ شما 6 خواهد بود.

نکته باحال!

معمولا، و در کمال تعجب، به بچه ها توصیه می کنیم که رایتینگ را ابتدا با نگارش TASK2 شروع کنند تا در همان ابتدا که هم انرژی بیشتر و هم وقت کامل تری دارند ، TASKای که نمره آورتر است را به سرانجام برسانند.

آزمون رایتینگ شما بر چه اساسی نمره داده می شود؟!

چهار مقیاس برای نمره دهی در بخش رایتینگ آیلتس وجود دارد ، که به هر کدام آن ها از 1 تا 9 نمره ای اختصاص می دهند و سپس میانگین می گیرند.

بخش اول) دایره واژگان :

دایره واژگان یا LEXICAL RESOURCE از مهمترین بخش های مورد نظر اگزمینرهاست. موارد زیر در این بخش قرار دارند:
– استفاده از کلمات و مترادفات UNCOMMON
– استفاده از STARTER ها
– استفاده از COLLOCATION ها
– استفاده صحیح از PUNCTUATION و علامت گذاری مناسب
– دیکته صحیح کلمات
– و …

بخش دوم) ساختارهای گرامری:

ساختارهای گرامری یا GRAMMAR RANGE AND ACCURACY نیز اهمیت بسزایی دارد و بخش های زیر را در بر می گیرد:
– استفاده از ساختارهای پیچیده
– استفاده متنوع از زمان ها
– استفاده از مجهولات
– استفاده از شرطی ها
– تطابقات درست فعل و فاعل و جمع و مفرد
– عدم تکرار در اشتباهات پیش پا افتاده
– و …

بخش سوم) یکپارچگی کلام و حروف ربط:

آیا نوشته شما از نظر منطقی یکپارچه است یا در انتهای کار خودش را نقض می کند؟ آیا از کلمات ربط مناسب مانند ON THE ONE HAND, OTHERWISE, IN OTHER WORDS, SIMILARLY, و … در نوشته خود استفاده کرده اید تا ایده های مختلف را به درستی کنار هم پیده و به هم مرتبط سازید؟
استفاده از حروف ارتباط دهنده ، و همچنین یکپارچگی منطقی کلام نیز یکی از بخش های چهارگانه در نمره دهی آیلتس هستند و به این بخش اصطلاحا COHERENCE AND COHESION می گویند.

بخش چهارم) پاسخدهی :

پاسخدهی یا TASK RESPONSE شامل موارد زیر می شود:
– آیا رایتینگ شما 250 کلمه است و WORD COUNT مناسب را رعایت کرده اید؟
– آیا پاراگراف بندی شما و حاشیه گذاری شما درست است؟
– آیا دست خط مناسبی دارید؟
– آیا در مورد تاپیک نوشته یا اصطلاحا OFF-TOPIC هستید؟
– و …

نکاتی درباره رایتینگ آیلتس :

1- آنالیز سوال:

بسیار مهم است که شما ابتدا سوالی که در رایتینگ آیلتس بهتان می دهند را به خوبی فهمیده باشید. مثلا در مقاله تسک 2 رایتینیگ ، آیا سوالی که به شما داده شده موافق مخالف است؟ یا معایب مزایا؟

2- برنامه ریزی یا brainstorming :

بسیار واجب است که شما قبل از اینکه سراغ نگارش مقاله بروید ، یک طرح کلی از چیزی که قرار است بنویسید در ذهنتان داشته باشید. بدین منظور باید یک طوفان ذهنی مناسب داشته و بخوبی ایده های کلی تان را در چرک نویس بصورت تیتروار نوشته تا یک نقشه راه مناسب برای پیش رفتن داشته باشید.

3- مقدمه:

اگزمینرهای آیلتس بسیار به مقدمه شما توجه می کنند. آیا پارافریز درستی انجام داده اید؟ آیا thesis statement یا جمله نظر خود را به درستی پیاده سازی کرده اید؟ مقدمه ها فتح باب رایتینگ هستند و باید آن ها را به خوبی پیش برد تا رایتینگ از همان ابتدا با ستون استواری بنا شود.

4- پاراگراف های body :

حال که مقدمه تان را سر و سامان دادید ، باید به فکر بادی ها باشید. آیا مثال های مناسبی برای بادی ها در نظر گرفته اید؟ آیا توضیح های مناسبی برای ساپورت نظراتتان دارید؟

5- پاراگراف آخر ، نتیجه گیری:

اگر رایتینگ خوبی بنویسید اما آن رایتینگ موخره مناسبی نداشته باشد ، نمره کاملی نخواهید گرفت. پاراگراف نتیجه گیری شما نباید زیادی بلند یا زیادی کوتاه باشد . همچنین ، شما باید مواردی که در پاراگراف های بالا اشاره کردید را در این پاراگراف خلاصه کنید.

6- استفاده از کلمات مناسب:

بهترین لیست از کلمات آکادمیک را می توانید اینجا ببینید.

نتیجه گیری:

امیدواریم اکنون با کلیات رایتینگ ایلتس اشنا شده باشید و بتوانید آگاهانه تر منابع مورد نظر را برای بهبود رایتینگ خود انتخاب کنید. یکی از این منابع کپسول رایتینگ است که هر دو مورد آیلتس آکادمیک و جنرال را پوشش داده است. منبع دیگر هم می تواند مقالات فوق العاده ما درباره رایتینگ آیلتس باشد که نباید به هیچ عنوان آن ها را از دست بدهید!

WRITING

استارترهای کاربردی برای رایتینگ آیلتس

۱۷ام فروردین, ۱۳۹۹|

تسک 2 خود را با این استارترهای رایتینگ بالای هفت بگیرید!   در IELTS writing task2 احتیاج است تا از lexical resource یا دایره واژگان مناسبی برخوردار باشید. هرچه عبارات، مترادف ها و استارترهای رایتینگ بهتری استفاده کنید، نمره بالاتری

اشتباهات رایج در نگارش نامه

۲۸ام آذر, ۱۳۹۸|

آیا اشتباهات رایج  در نگارش نامه task 1 رایتینگ آیلتس جنرال را می شناسید؟ نظرات یک اگزمینر آیلتس درباره اشتباهات رایج در نگارش نامه چندی پیش مقاله ای فرستادم برای وبسایت www.ieltsanswers.com و از اتفاق با مدیر این وبسایت،

مشکلات رایتینگ آیلتس

۲۶ام آذر, ۱۳۹۸|

 چرا رایتینگ آیلتس در این حد فاجعه بار است؟ 2 راهکار مهم برای حل مشکلات رایتینگ آیلتس!   این روزها، تنها مشکل همه شرکت کنندگان آزمون آیلتس امتحان رایتینگ آیلتس است که بتازگی در ایران تصحیح نمی شود و

۱۰ نکته طلایی برای نامه نگاری در آیلتس

۲۴ام آذر, ۱۳۹۸|

آیا 10 نکته طلایی برای نامه نگاری در آیلتس را می دانید؟ و 1 نکته طلایی تر برای آیلتس جنرال!؟ در اکثر کلاس های آیلتس ای که دیده ایم و شنیده ایم، نکات کلی و ساختارهای رایج تدریس شده

۶ نکته برای نوشتن نامه های رسمی یا formal در رایتینگ آیلتس

۱۰ام آذر, ۱۳۹۸|

6 نکته برای نوشتن نامه های رسمی در رایتینگ آیلتس آیا شروع و پایان نامه های رسمی آیلتس را می شناسید؟ برای یادگیری نگارش نامه رسمی برای آزمون رایتینگ آیلتس ، و بدون هیچ مقدمه چینی ، بهتر است

عبارات کلیدی در نامه نویسی آیلتس

۲ام مرداد, ۱۳۹۸|

کدام عبارات برای نامه نویسیرایتینگ آیلتس بهترند؟ 10 جمله کلیدی برای رایتینگ آیلتس بسیاری از زبان آموزان ما، اصرار بر دست یافتن به جملاتی دارند که در روز امتحان نه تنها دستیار آن ها در نگارش نامه های آیلتس

لیست کلمات آکادمیک برای رایتینگ آیلتس

۲۶ام خرداد, ۱۳۹۸|

کامل ترین لیست کلمات آکادمیک برای رایتینگ آیلتس با این کلمات در رایتینگ آیلتس معجزه کنید! همه زبان آموزان آیلتس ، چه در کلاس های خصوصی آیلتس و چه در پکیج های زبان ، همواره به دنبال لیست معجزه

عنوان

رفتن به بالا